Depresyon Nedir?

DEPRESYON NEDİR?

’Depresyonda olduğunuzda, karanlık gölgenin altından asla çıkamayacağınızı hissedersiniz. Fakat en şiddetli depresyon bile tedavi edilebilir.’’

Birçok insan zaman zaman kendisini keyifsiz ve üzgün hissedebilir. Bu yaşam mücadelesine verilen normal bir tepkidir. Fakat günlerce ve haftalarca süren yoğun mutsuzluk, çaresizlik ve değersizlik hissi yaşıyorsanız ve bu durum sizi gündelik yaşamınızı sürdürmekten alıkoyuyorsa, bu üzüntüden başka bir şey olabilir.

Depresyon Neden Oluşur?

Beynin belirli alanlarında oluşan kimyasal dengesizlikler, olumsuz yaşam koşulları, ailede depresyon geçmişi, bireyin kişilik özellikleri, alkol ve madde kullanımı olmak üzere depresyona yol açan birçok etken bulunmaktadır. Bu nedenle depresyon nedeni kişiden kişiye değişebilmekte, bir kişide birden fazla etken depresyona yol açabilmektedir.

Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Eğer aşağıdaki belirtileri yaşıyorsanız ve bu durum bir süredir devam ediyorsa depresyon tedavisinde bir uzmandan destek almayı düşünmelisiniz.

• Özellikle sabahları olmak üzere günün büyük bir bölümünde kendinizi depresif hissediyorsanız
  • Enerjiniz azalmış ve kendinizi yorgun hissediyorsanız
  • Konsantrasyon güçlüğü yaşıyorsanız
  • Diyet yapmadığınız halde ciddi kilo kaybı yaşamış ya da kilo almışsanız
  • Yoğun değersizlik ya da suçluluk duygusu hissediyorsanız
  • Uyku problemleri yaşıyorsanız
  • Daha önceden keyif alarak yaptığınız aktiviteleri yapmak istemiyorsanız, depresyonun önemli belirtilerini yaşıyor olabilirsiniz.

Depresyon Tedavisi Nedir?

Farklı depresyon türleri için farklı tedavi seçenekleri bulunmaktadır. Bu nedenle tedaviye başlamadan önce bir uzman tarafından kapsamlı bir değerlendirme isteyebilirsiniz. Adana’da depresyon tedavisinde fiziksel, psikolojik ve alternatif tedavi yöntemleri kullanılmaktadır.

Fiziksel tedavi yönteminin başında farmakolojik tedavi (ilaç tedavisi) gelmekte ve genellikle antidepresanlardan yararlanılmaktadır.

Adana’da depresyonun psikoterapi ile tedavisinde ise Bilişsel Davranışçı Terapi ilk sırada yer almaktadır. Depresyon yaşadığımızda, kendimiz ve etrafımızdaki dünya hakkında olumsuz bir görüşe sahip olabiliriz. Bu düşünce kalıpları o kadar yerleşmiş olur ki ruh halimizi nasıl etkilediğimizi fark edemeyiz. Bilişsel Davranışçı Terapi ile düşüncelerimizin altında yatan nedenlerin fark edilmesi ve olumsuz düşüncelere daha mantıklı bir yönde bakılarak kendimizi ve dünyayı görme şeklimizi yeniden ayarlamamız hedeflenmektedir.

Depresyona neden olan faktörler arasında olumsuz yaşam olayları önemli yer tutmaktadır. Bunların arasında aile içerisindeki problemler (evlilik çatışması, aile içi iletişim problemleri vs.) yer almaktadır. Bu nedenle Adana’da depresyon tedavisinde aile terapisine de yer verilmektedir. Aile müdahalesi ile aile sorunlarının depresyondan önce ortaya çıkıp çıkmadığı, ailenin depresyonla başa çıkma çabalarını ve tedavi sürecinde aile bireylerinin de sürece dahil edilmesini içermektedir.

Çocuk ve Ergende Depresyon

Çocuk ve ergenlerde depresyonu toplumda yaygın görülmekte fakat göz ardı edilmektedir. Araştırmalar depresyonun çocukların %2’sinde, ergenlik çağında olan bireylerin ise %5-8’inde görüldüğünü rapor etmektedir.

Çocuklardaki depresyon belirtileri yetişkin depresyonunu andırmakla birlikte farklı semptomlar da ortaya çıkabilmektedir. Örneğin; okul fobisi, alt kaçırma problemleri, öfke nöbetleri ve okuldan kaçma çocuk ve ergenlerde depresyon belirtileri olabilmektedir.

Bilindiği üzere ergenlik; kimlik arayışı, aile içi çatışmalar, akran problemleri ve hormonal durumlar nedeniyle oldukça stresli bir süreçtir. Ergenlik döneminde depresyon, yetişkinlikte görülen depresyonun başlangıcı olabilmektedir. Ayrıca bu dönemin özelliklerinden birisi olan dürtüsellik nedeniyle intihar riski de yüksek olabilmektedir. Bu nedenle Adana’da depresyon tedavisi için bir uzmandan yardım almak son derece önemlidir.

ADANA DEPRESYON TEDAVİSİ İÇİN RANDEVU ALABİLİRSİNİZ…